유 와 무 49장 – 파라마트마 속에 있는 무한한 아트마(들)

파라마트마 속에 있는 무한한 아트마(들) 

 

A 부터 F 사이는 모두 파라마트마 속에 있는 아트마들이다. 

A 는  아트마 중에서도 샤리야, 프라나, 마나, 그리고 본인 자신( 아트마)도 의식 못하는 아트마다;  그는 물질세상, 기적세상, 그리고 정신적세상을  체험하지 못하며 파라마트마도 체험하지 못한다. 

B 는 아트마 중에서도  샤리야는 의식하지만,  프라나, 마나, 그리고 아트마는 의식 못하는 아트마다.  그는 물질세상은 체험하지만, 기적세상, 전신적세상 그리고 파라마트마는 체험하지 못한다.   

C 는 아트마 중에서도 프라나는 의식하지만, 샤리야, 마나, 그리고 아트마는 의식 못하는 아트마다.  그는 기적세상은 체험하지만, 물질적세상, 정신적세상, 그리고 파라마트마는 체험하지 못한다. 

D 는 아트마 중에서도 마나는 의식하지만, 샤리야, 프라나, 그리고 아트마는 의식 못하는 아트마다.  그는 정신적세상은 체험하지만, 물질적세상, 기적세상, 그리고 파라마트마는 체험하지 못한다.

E 는 아트마 중에서도 샤리야, 프라나, 그리고 마나는 의식하지 않지만, 아트마는 의식하는 아트마다.   그는 물질적세상, 기적세상, 그리고 정신적세상은 체험하지 않지만, 프라마트마는 체험한다. 

F 는 아트마 중에서도, 샤리야, 프라나, 그리고 마나를 다 의식하면서, 동시에 아트마도 의식하는 아트마다.  그는 물질적세상, 기적세상, 정신적세상을 다 체험하고, 프라마트마도 체험한다.

A, B, C, D 는 모두 파라마트마 안에 있다; 그러나 아트마(SELF)는 의식하지 못하며, 파라마트마도 체험하지 못한다.

E 와 F 도 마찬가지로 파라마트마 안에 있다; 그러나 그는 아트마는 의식 못하며, 파라마트마를 체험한다. 

E 의 상태는 모든 아트마의 진-목표(Goal)다. 

따라서 핵심점들을 정리하면:

A 는 E의 상태에 도달하기 위해서 B, C, D 의 상태를 거쳐야만 한다.   다시말해서, (샤리야, 프라나, 마나를 의식 못하는) A는  (샤리야, 프라나, 마나를 의식 못하는) E의 상태에 도달하기 위해서  (샤리야, 프라나, 마나를 의식하는) B, C, D의 상태를 거쳐야만 한다. 

일체 모든 아트마들은 다 파라마트마 안에 있다.  파라마트마는 무한하다. 

 그 무한한 파라마트마 속에는 무한한 아트마들이 있다.  그러므로 A 는 영원히 무한하다. 

B 는 무수하며,  먼지 하나 부터 인간에 이르기까지, 발현(manifestation)된 물질적 세상의 전체를 구성한다.  

C 는 한정된 숫자의 기적-의식을 지닌 아트마들로 구성된다.  D 는 소수의 정신적-의식을 지닌 아트마들로 구성된다. 

E 는 매우 극 소수의 신적-깨달음을 지닌 아트마들로 구성된다. 

F 는 다섯명의 쿠툽, 지반뭌타, 그리고 파라마나들로 구성된다.  

From A to F are all Atmas in Paramatma.

A is the Atma that is not conscious of Sharira, Prana and Mana, nor of itself (ATMA), and has not the experience of Gross, Subtle and Mental worlds, nor of Paramatma.

B is the Atma that is conscious of Sharira, but not conscious of Prana and Mana, nor of Atma. Has experience of the Gross world, but has no experienceof Subtle and Mental worlds, nor of Paramatma.

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C is the Atma that is conscious of Prana, but not conscious of Sharira and Mana, nor of Atma. Has experience of the Subtle world, but has no experience of Gross and Mental worlds, nor of Paramatma.

D is the Atma that is conscious of Mana, but not conscious of Sharira and Prana, nor of Atma. Has experience of the Mental world, but has no experience of Gross and Subtle worlds, nor of Paramatma.

E is the Atma that is not conscious either of Sharira, Prana, or Mana, but is conscious of Atma. Does not experience Gross, Subtle and Mental worlds, but experiences Paramatma.

F is the Atma that is conscious of Sharira, Prana and Mana, and also conscious of Atma. Experiences Gross, Subtle and Mental worlds, and also Paramatma.

A, B, C, D are in Paramatma, but are not conscious of Atma (SELF), and have not the experience of Paramatma.

E and F are likewise in Paramatma, but are not conscious of Atma and experience Paramatma.

The E state of Atma is the Goal of Atmas.
So the sum and substance is: A (unconscious of Sharira, Prana and Mana), in order to attain the state of E (also unconscious of Sharira, Prana and Mana) has necessarily to pass through the states of B, C and D (conscious of Sharira, Prana and Mana).

All Atmas are in Paramatma. Paramatma is Infinite.

In the Infinite Paramatma are infinite Atmas. Therefore: A is eternally infinite.

B is innumerable and comprises the gross manifestation, from a speck of dust to human beings, inclusive.

C comprises a limited number of subtle-conscious Atmas. D comprises a few – the mental-conscious Atmas.
E comprises fewer still – the God-realized Atmas.

F comprises the Five Qutubs, and Jeevanmuktas and Paramhansas.

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